Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Cztery nowe obiekty inżynieryjne w Gdańsku

2019-09-17
Budowa wiaduktu Biskupia Górka to inwestycja realizowana obecnie w Gdańsku. Obejmuje ona rozbiórkę istniejącego wiaduktu i budowę nowych obiektów w ciągu traktu Św. Wojciecha. Planowany wiadukt przebiegać będzie nad Kanałem Raduni, traktem Św. Wojciecha i torami kolejowymi. Prace na budowie rozpoczęły się w zeszłym roku, a pierwszą nitkę obiektu oddano do użytku w sierpniu. Budowa drugiej nitki ma potrwać do 2020 roku. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex S.A. a ULMA dostarcza kompleksowe rozwiązania z zakresu szalunków na tę budowę.

W ramach inwestycji Biskupia Górka powstają cztery obiekty inżynieryjne. Największym z nich jest dwunitkowa estakada o długości jezdni prawej wynoszącej 88m oraz jezdni lewej - 77,5m. Jest to obiekt trójnitkowy i trójprzęsłowy o wysokości belki 1,7m. W trakcie prac ziemnych został odkopany fragment Bastionu Wiebego z XVII wieku, w związku z czym powstała konieczność wykonania bramki nad historyczną budowlą w przęśle E3-E4. Bramka została zaprojektowana z kształtowników DIPN500 o długości 15m oraz HEB450 o długości 12m, podpartych pośrednio przez belki oczepowe HEB320 na wieżach MK-150. Poza fragmentem ustroju nad Bastionem Wiebego, deskowanie jest podpierane bezpośrednio przez wieże T-60. Płyta ustroju nośnego jest realizowana za pomocą deskowania Enkoform HMK.