Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Kolejny etap remontu linii kolejowej E-30 w Krakowie

2019-08-16
Remont linii kolejowej E-30 to ogromna i niezwykle ważna dla kraju inwestycja, która ma znacząco usprawnić ruch kolejowy w regionie. Po zakończeniu wszystkich prac, pokonanie trasy Kraków - Katowice zajmie około godziny. W ramach modernizacji powstaje kilkadziesiąt obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukty, estakady i mosty. Firma ULMA dostarcza kompleksowe rozwiązania z zakresu deskowań na tę budowę.

W ramach inwestycji w Krakowie powstają właśnie 3 mosty nad Wisłą, łączące ulicę Podgórską i Zabłocie, na budowę których firma ULMA dostarczyła swoje rozwiązania.

Nowo powstające obiekty, o długości 234 m, składają się z trzech przęseł typu "Network Arch".

Fundamenty i podpory obiektów wykonano z użyciem elementów systemu ściennego PRIMO. Głowice podpór powstały za pomocą form, przygotowanych w warsztacie ULMA specjalnie na potrzeby tej realizacji. Do podparcia szalunków wykorzystano wieże podporowe T-60.

Do podparcia deskowania ustrojów nośnych przęseł zalewowych nad ulicami Podgórską i Zabłocie oraz Bulwarami Wiślanymi posłużyły zarówno wieże T-60, jak i podpory ALUPROP. Deskowanie poziome płyty nośnej natomiast wykonano z elementów systemu DSD, a boki płyty z systemów PRIMO oraz NEVI.

Ustrój nośny przęsła nurtowego został zrealizowany za pomocą wysokonośnych wież podporowych TS40 i kratownic TX, które ULMA wynajęła od firmy PORR. Uzupełnienie podparcia stanowią wieże podporowe T-60 i podpory ALUPROP. Deskowanie poziome zaprojektowano w postaci rusztu z elementów systemu DSD.

Więcej o projekcie