Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Deskowania ULMA w centrum Krakowa

2018-04-12
W Krakowie trwają właśnie prace nad modernizacją linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice. W ramach inwestycji powstaną dwie estakady w miejscu istniejącego nasypu kolejowego pomiędzy ulicami Kopernika, Grzegórzecką oraz Miodową. Estakadami poprowadzone zostaną 2 tory ruchu dalekobieżnego oraz 2 tory aglomeracyjne.

Konstrukcję estakad tworzą masywne portalowe filary żelbetowe oraz cztery niezależne płyty nośne z dźwigarem sprężonym. Obiektem łączącym dwie estakady jest rozbudowywany obecnie historyczny wiadukt W8 nad ulicą Grzegórzecką.  Jego konstrukcję tworzą sklepienia żelbetowe z oblicówką ceglaną. W ramach projektu mają powstać także obiekty mostowe przez rzekę Wisłę pomiędzy ulicami Podgórską i Zabłocie.

Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Strabag sp. z o.o., a rozwiązania z zakresu deskowań dostarcza firma ULMA Construccion Polska S.A.

Do realizacji elementów pionowych tj. fundamentów, przyczółków i filarów dostarczono indywidualnie zaprojektowane rozwiązania z użyciem systemów Primo, Nevi oraz R-form (filary estakad).

Podparcia ustrojów nośnych wykonano z wykorzystaniem wież T-60. Deskowanie ustrojów zaprojektowano w postaci rusztów DSD/MK/VM20.

Formy na potrzeby wykonania sklepień wiaduktu W8 zostały zaprojektowane i wykonane indywidualnie w warsztacie Ulma.

Więcej informacji na temat modernizacji linii kolejowej E30.