Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Obiekt W-2.2 w ciągu obwodnicy Wronek, Polska

Maksymalna wydajność i 7-dniowy cykl roboczy
Cztery wózki nawisowe na budowie mostu przez rzekę Wartę.

Opis inwestycji

Obiekt W-2.2 w ciągu obwodnicy Wronek, który ma za zadanie przeprowadzić odcinek drogi nad rzeką Wartą, realizowany jest w technologii betonowania nawisowego. Składa się on z jednej jezdni o długości całkowitej 221 m.

Rozwiązania ULMA

Do realizacji fundamentów, przyczółków i podpór pośrednich wykorzystano deskowanie ramowe ORMA. Na filarach wykonano segment startowy o długości 12,4 m. Konstrukcją wsporczą dla deskowania segmentu startowego były wieże systemu T-60. Deskowanie płyty dennej i środników zrealizowano z wykorzystaniem systemów dźwigarkowych MK/VM20 i DSD/VM20. Deskowanie płyty jezdnej na zewnątrz środków oparto na wieżach T-60, a wewnątrz środników na podporach stropowych EP. Na każdym etapie prowadzonych prac deskowania zabezpieczone były kompletnymi systemami BHP. Sprawną i bezpieczną komunikację na segmenty startowe zapewniły schodnie BRIO kotwione do filarów.

Ustrój nośny w części nawisowej zrealizowano dzięki 4 specjalnie zaprojektowanym wózkom CVS. Zaprojektowane otworowanie obiektu uwzględniało przesunięcie wózków od strony rzeki w stronę podpór tak, aby wieże T-60 służące do montażu wózka stały jak najdalej od brzegu rzeki. Konstrukcja wózka składa się z deskowania płyty dennej, opartego na belkach głównych DUPN500 spiętych kratownicami MK. Konstrukcja deskowania środników oraz płyty dennej złożona jest z deskowania dźwigarkowego MK/VM20 wspartego na podwieszonych belkach IPN300 i IPN320 za pomocą ściągów DW26. Konstrukcję główną wózka stanowią dwa trawelery spięte ze sobą kratownicami MK, do których podwieszone są konstrukcja deskowania płyty dennej i konstrukcje deskowania płyty jezdnej. Do czoła wózka zamontowany został pomost BRIO do obsługi sprężania segmentów oraz do komunikacji pomiędzy pomostami. Całość wózka obsługiwana jest za pomocą pompy hydraulicznej FPT, która obsługuje siłowniki do podnoszenia, poziomowania i przesuwania wózka. Wszystkie pomosty robocze zostały zabezpieczone za pomocą siatek BHP systemu MBP. Gotowy wózek umożliwiał realizację jednego segmentu w czasie 7 dni.

Deskowanie zwornika zaprojektowano w systemie dźwigarkowym DSD/VM20, który kotwiony był za pomocą ściągów DW15 do wcześniej wykonanych segmentów i umożliwiał wykonanie zwornika w jednym etapie. Segmenty skrajne wykonywane w sposób tradycyjny oparto na wieżach systemu T-60.