Rozwiązania ULMA do realizacji jednej z największych inwestycji drogowych w Rzeszowie
Rozwiązania do realizacji tego obiektu dostarcza firma ULMA. Deskowanie zaprojektowano z elementów uniwersalnego systemu ENKOFORM HMK. Podstawowe grupy elementów systemu to: dźwigarki VM20, rygle stalowe 12 cm z profili 2x C120, łączniki stalowe, sklejka szalunkowa 21mm. Jego uzupełnieniem są akcesoria służące do łączenia w pionie i poziomie oraz elementy BHP (uchwyty, słupki i poręcze). Konstrukcja deskowania ustroju nośnego zaprojektowana została jako scalone sekcje koryt zbudowane na bazie krążyn stalowych dopasowanych do geometrii estakady.
Podparcie deskowania zostało zaprojektowane z użyciem wież podporowych T-60, a jego uzupełnienie stanowią podpory aluminiowe ALUPROP. W przęśle 1P-2P nad przejazdem technologicznym zaprojektowano bramkę z podparciem z wież T-60 zwieńczonych belkami oczepowymi. Dźwigary bramki przewidziano z profili HEB320. W przęśle 4P-5P zaprojektowano z kolei dwuprzęsłową bramkę technologiczną nad czynnymi torami kolejowymi.
Planowany termin całkowitego zakończenia Wisłokostrady, szacowanej łącznie na ok. 184 miliony złotych, to wiosna 2026 roku, jednak wszystko wskazuje na to, że tempo prac pozwoli na wcześniejsze ukończenie całej inwestycji.