Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Budowa największego wiaduktu na odcinku Mława - Strzegowo w ciągu nowo powstającej S7

2021-03-15
Na liczącym 21,5 km odcinku Mława - Strzegowo, powstającym w ramach budowy drogi ekspresowej S7 Olsztynek – Płońsk realizowany jest Obiekt WS/PZDp-16.9. Jest to największy wiadukt na tym odcinku realizacji, zlokalizowany nad linią kolejową Warszawa – Gdańsk. Konstrukcja deskowania umożliwiła realizację prac, bez wstrzymywania ruchu kolejowego. Generalnym inwestorem inwestycji jest forma PORR S.A.

Do realizacji przyczółków oraz filarów wraz z oczepem wykorzystano deskowanie ramowe ORMA. W celu podparcia ustroju nośnego w obrębie torowiska zastosowano bramownicę złożoną z kształtowników DIPN500 oraz DIPE600. Belki stalowe oparto na profilu bazowym MK, który oparto z kolei na belce oczepowej HEB320, wspartej na wieżach podporowych systemu MK. Ustrój nośny poza torowiskiem podparto na wieżach T-60.

Deskowanie ustroju nośnego zrealizowano w systemie MK oraz DSD. Po zabetonowaniu ustroju nośnego, belki stalowe razem profilem bazowym nad torowiskiem zostaną opuszczone na oczep.