Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Tunel Blanka w Pradze, Czechy

Uniwersalne konstrukcje wósków przejezdnych do wykonania tunelu o zróżnicowanym przekroju
Tunel Blanka stanowi jeden z elementów praskiej podziemnej infrastruktury transportowej o łącznej długości 8 km.

Opis inwestycji

Tunel Blanka stanowi jeden z elementów praskiej podziemnej infrastruktury transportowej o łącznej długości 8 km. Ogromne tunele tworzą skomplikowany system wentylacyjny obiektu. Na szczególną uwagę zasługuje tunel SO 05 o największym przekroju poprzecznym w Czechach.

Rozwiązania ULMA

ULMA dostarczyła rozwiązanie umożliwiające wykonanie wszystkich elementów podziemnej konstrukcji.

Tunel SO 05 zbudowano przy użyciu dwóch wózków o długości 6,5 m - jednego służącego do montażu zbrojenia a drugiego, zasadniczego, do wykonania żelbetowej konstrukcji. Oba wózki wyposażono w przestronne podesty robocze umożliwiające składowanie sprzętu i bezpieczną pracę na wysokości.

Wymiary tunelu:

    • Długość: 120 m
    • Szerokość: 17,5 m
    • Wysokość: 14 m

Zaproponowane rozwiązanie umożliwiło swobodne przesuwanie wózków, w szczególności na wykonywaną płytą w tunelu SO 04.

Tunel SO 04: dwa kolejne odcinki tunelu o różnych przekrojach i długościach sklepienia oraz dolnej części i ścian bocznych zrealizowano za pomocą wózków przejezdnych. Wózki zaprojektowano na bazie konstrukcji wstępnie zmontowanych w warsztacie, co pozwoliło przyspieszyć prace.

Ściany kanałów wentylacyjnych tunelu STT zrealizowano za pomocą przesuwnych wózków o prostej konstrukcji. Strop wykonano za pomocą deskowania ENKOFLEX.

Firma ULMA dostarczyła kompletne rozwiązanie dla złożonego projektu skrzyżowań tuneli o różnych przekrojach.