Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Deskowania i rusztowania dla wszystkich sektorów budownictwa

Metro w Rzymie, linia C, Włochy

Uniwersalne rozwiązanie dla zespołu tuneli

Opis

Budowa lini metra w Rzymie. Linia C przebiega 30 m pod powierzchnią terenu i posiada 25,5 km długości.

Charakterystyka realizowanych obiektów:

Stacja Alessandrino:

  • Długość 2 równoległych tuneli: 115 m
  • Zmienny promień krzywizny od 4,29 do 4,9 m

Stacja Mirti:

  • Długość 2 równoległych tuneli: 46 m
  • Zmienny promień krzywizny od 4,29 do 4,9 m

Stacja Malatesta:

  • Długość tunelu: 165 m
  • Zmienny promień krzywizny od 4,29 do 4,9 m

Ściany na stacji Lodi:

  • Obwód kondygnacji: 276 m
  • Wysokość ścian na pierwszej kondygnacji: zmienna od 4,21 do 6,03 m
  • Wysokość ścian na pozostałych kondygnacjach: od 6,16 do 6,76 m

Rozwiązania ULMA

Stacja Alessandrino została zrealizowana za pomocą wózka przejezdnego o długości 12,1 m. Obiekt wykonywano w dwudniowych cyklach betonowania. Wózek był montowany w całości na budowie przez 23 dni oraz został użyty do wykonania obu równoległych tuneli.

Stację Centocelle zrealizowano za pomocą wózka ze stacji Alessandrino, który podzielono na 6-metrowe moduły.

Podczas realizacji stacji Mirti zastosowano wózek przejezdny o długości 6,1 m, który pracował w cyklach 3-dniowych. Konstrukcja wózka pozwoliła na wykonanie spadku w części środkowej deskowania, co umożliwiło ominięcie istniejacej płyty.

Stacja Malatesta:

Wózek przejezdny do realizacji stacji Malatesta miał długość 12,1 m. Betonowanie odbywało się w cyklach 3-dniowych. Na krzywiznach długości betonowanych odcinków skracano z 12 na 6 metrów.
Montaż wózka odbywał się na budowie i trwał 17 dni. Rozwiązanie to, po niewielkiej przebudowie, zostało także zastosowane na budowie stacji Alessandrino.

Ściany od długości 12 m na stacji Lodi realizowano w cyklach 2-dniowych za pomocą kozłów oporowych MK.