Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Wózki nawisowe CVS na budowie obwodnicy Wronek

2021-09-17
Obiekt W-2.2 w ciągu obwodnicy Wronek realizowany jest w technologii betonowania nawisowego. Powodem zastosowania tej technologii było położenie obiektu, który ma za zadanie przeprowadzić odcinek drogi nad rzeką Wartą. Składa się on z jednej jezdni o długości całkowitej 221 m.

Do wykonania ustroju nośnego w części nawisowej ULMA dostarczyła 4 wózki betonowania nawisowego CVS. Konstrukcja wózka składa się z deskowania płyty dennej opartego na belkach głównych DUPN500, spiętych kratownicami MK. Wózek obsługiwany jest za pomocą pompy hydraulicznej FPT.

Fundamenty, przyczółki i podpory pośrednie zrealizowano w systemie ramowym ORMA. Na filarach został wykonany segment startowy o długości 12,4 m. Konstrukcję wsporczą dla deskowania segmentu startowego stanowiły wieże T-60. Deskowanie płyty dennej oraz środników wykonano z systemów dźwigarkowych MK/VM20 oraz DSD/VM20. Deskowanie płyty jezdnej wewnątrz środników oparto na podporach stropowych EP, natomiast na zewnątrz środników na wieżach T-60. Deskowania na każdym etapie prac były zabezpieczone odpowiednimi systemami BHP. Sprawną i bezpieczną komunikację zapewniły schodnie BRIO.

Zobaczcie film z tej budowy: TUTAJ