Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Najdłuższe przęsło w technologii nawisowej w Polsce z wykorzystaniem wózków CVS

2022-11-03
Nowy most nad Dunajcem, powstający w ramach budowy połączenia węzła autostrady A4 w Wierzchosławicach ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie, posiada najdłuższe w Polsce przęsło (o długości 185 m) realizowane w technologii betonowania nawisowego.

Do wykonania ustroju nośnego obiektu w części nawisowej firma ULMA przygotowała cztery wózki CVS, których konstrukcja składa się z deskowania płyty dennej, opartego na belkach głównych DUPN500 spiętych kratownicami MK. Wózki wyposażone zostały w pompę hydrauliczną FPT, która obsługuje siłowniki do ich podnoszenia, poziomowania i przesuwania.

Dwa pozostałe odcinki realizacyjne, mosty dojazdowe M1 i M3, zadeskowano w systemie dźwigarkowym DSD/VM20. Deskowanie mostów było oparte na wieżach T-60. Do wykonania fundamentów, przyczółków i podpór pośrednich wykorzystano deskowanie ramowe ORMA. Na każdym etapie prac deskowania były zabezpieczone kompletnymi systemami BHP a sprawną komunikację podczas prowadzenia prac zapewniał system BRIO.