Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Szosa Kantabryjska A-8, odcinek Ballota - Cadavedo, Hiszpania

Dźwigar pomocniczy - optymalne rozwiązanie przy zróżnicowanej topografii terenu
Rozwidlenie odcinka Ballota - Cadavedo zakładało rozbudowę Szosy A-8 w kierunku południa półwyspu.

Opis inwestycji

Rozwidlenie odcinka Ballota - Cadavedo zakładało rozbudowę szosy A-8 w kierunku południa półwyspu. Na odcinku o długości 5,9 km ULMA Construction była odpowiedzialna za realizację wiaduktów Ribon i Cadavedo.

Wiadukt Cadavedo składa się z płyty ciągłej o szerokości 11,80 m i długości całkowitej 423,50 m, podzielonej na dziewięć przęseł. Płyta została wykonana ze strunobetonu i jest podtrzymywana przez osiem pełnych filarów o szerokości 4,5 m każdy.

Rozwiązania ULMA

Przy budowie obydwu wiaduktów zastosowano dźwigar pomocniczy wykorzystywany przy wznoszeniu obiektów wielkogabarytowych, opartych na wysokich filarach i zlokalizowanych na terenie o zróżnicowanej wysokości. Rozwiązanie to charakteryzuje się znakomitą wydajnością i wysoką rentownością i stanowi godną uwagi alternatywę dla tradycyjnych metod stosowanych w budownictwie inżynieryjnym.

Wraz z dźwigarem pomocniczym zastosowano deskowania pionowe ORMA i ENKOFORM VMK, deskowanie poziome ENKOFORM HMK, rusztowanie modułowe i schodnię BRIO oraz wieże i systemy wznoszące.